Brytyjscy naukowcy twierdzą, że dieta wegetariańska może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. W przeprowadzonych badaniach wzięło udział prawie 53 tysiące osób w wieku od 20 do 89 lat. Wszystkich uczestników zakwalifikowano do jednej z czterech grup (osoby stosujące dietę wegetariańską, spożywające mięso, osoby, u których w diecie przeważają ryby i osoby będące na diecie wegańskiej). Zaobserwowano, że ci, którzy jedli dużo ryb i stosowani dietę wegetariańską znacznie rzadziej chorowali na nowotwory niż pozostałe osoby.